fredag 30 december 2011

Ett nytt år väntar på oss

Tänk så fort ett år går, det är helt otroligt. Tycker inte det var längesedan jag vände upp första sidan på 2011 års almanacka och nu är det dags igen. Ännu ett år, men känner mig tack och lov inte ett år äldre (Nu luras jag lite) Nej men allvarligt talat så känner jag mig pigg och - faktiskt - ganska ung nu.

Året som gått har bjudit på positiva och negativa händelser, antagligen är det så ett år är för oss alla. Jag har ju genomlidit sprängning av njurstenar och vet inte om det är över än trots de två gånger jag gjort det. Men nu känns det bra och i o m att jag inte hört något efter senaste röntgen, så kanske de äntligen försvunnit.

Vi har varit på en resa till Fuerteventura, 5-12 december. En skön resa trots ganska så dåligt väder. Det var ju i alla fall avkoppling och nya intryck.

Vi har lagt om taket på huset, en rätt kostsam affär men nu är det fint och borde hålla ytterligare 30+ år. Jo, det var lite jobbigt medan det pågick, men desto skönare när det var klart.

Sen har jag ju haft jättemycket mys-pys-tid med barnbarnen. De har blivit 3, 2 och 1 år under året som gått och börjar bli stora nu. Det är helt underbart att få följa dem så ofta som jag har möjlighet att göra. Vi är priviligierade som får ha dem så nära så vi eller de lätt kan "kvista över".

Nu stundar ett nytt år och det brukar ju vara vanligt då att avge nyårslöften. Jag tänker inte göra det, utom ett då som dock inte är bundet till just nyårsafton. Det är ett löfte jag tänker ge mig och försöka klara av att hålla.

Inför det nya året har jag gjort ett val och det har inneburit att energitjuvar inte längre får ta plats i mitt liv. Nu när jag bestämt mig och accepterat att jag verkligen vill det, känns det så bra.

Jag ska försöka bli lite bättre på att uppdatera min blogg, nu har jag verkligen varit superdålig på att uppdatera den.

20 kommentarer:

  1. Jag vill helst glömma 2011. Min mamma dog efter en kort tids sjukdom .Min pappa höll på att följa henne men överlevde till läkarnas stora förvåning. Under hela denna tiden har dessutom dottern haft problem Nej, Nu ska det bli nytt år och ett nytt liv. kram

    SvaraRadera
  2. Ja visst går tankarna bakåt..och ven framåt..vid ett NYÅRSSKIFTE!!!
    Man ser med TACKSAMHET för att man har GOD HÄLSA och ALLT roligt och trevligt man fått vara med om...året som ligger bakom.
    OCH så skönt att man INTE VET vd det ya året har i sitt "sköte"....
    Kram och önskar dig/er ett gott slut och GOTT NYTTT ÅR!!!!

    SvaraRadera
  3. Ett riktigt GOTT NYTT ÅR, till dej ox, Majsan.
    Håller med om energitjuvar, jag kommer oxå att hålla mej ifrån dom. Har faktiskt varit rätt bra på det, men det dyker upp nya, "nya och nya" de har väl funnits i bakgrunden och det är lite jobbigt när det är familjemedlemmar som tjuvar min energi
    Kram min bästa Marianne,

    SvaraRadera
  4. 2011 har gått alldeles för fort.
    För mej har det varit ett bra år. Trots massa läkarbesök och mina sjukdomar.
    Är Glad och positiv för det mesta.
    Har en kompis som är ena riktig energitjuv, har börjat behandla henne som hon gör mot mej.
    Att Blogga brukar jag säga är min medicin.
    Önskar dej allt gott 2012
    Kramar från Gun-Britt

    SvaraRadera
  5. Hej vännen!
    Hoppas ni får ett fint nyår och en bra start på nästa år! =)
    Kramar, Elenor

    SvaraRadera
  6. Hej Majsan,,ska bli kul att se dig här på bloggen lite mer i år...Mitt 2011 har nog varit mest positivt,känns det som,,det har varit många Snoozvändor ner till Uppsala..
    Ja Stevies bilder är fina (tack Stevie).Jag önskar dig och de dina ett riktigt GOTT NYTT ÅR..
    Haé bara bäst..Kramen.

    SvaraRadera
  7. Trevligt att du kommer ihåg att bloggen finns. Ja hon uppskattade att få följa med oss. Hon har inte sett sina barnbarn på ett år. Den minsta fyller 2 år idag. Kram

    SvaraRadera
  8. Trevligt att du är tillbaka på bloggen.Jag förstår inte dom som vill ha dom som husdjur.. Ha en bra kväll! Kram!

    SvaraRadera
  9. Året har väl haft massa motgångar men även massa bra saker. Vilka man oftast glömmer ;)

    Gott Nytt År

    Kram

    SvaraRadera
  10. Året har verkligen gått fort. Gott nytt år till dig och hoppas att du får en fint 2012. Kram

    SvaraRadera
  11. Vi har en alldeles perfekt nyår för min del :) Gott nytt år :)
    Kram

    SvaraRadera
  12. Tack för din kommentar hos mig och visst är det lite pyssel med mina pärlblommor men så otroligt roligt att få hålla på med.
    Önskar dig ett Gott Nytt År med och en riktigt God Fortsättning.

    SvaraRadera
  13. Ja, nu är den första dagen på 2012 här och jag hoppas att resten av dagarna blir lika härliga :-)
    God fortsättning

    SvaraRadera
  14. Underbart att du börjat blogga igen - välkommen tillbaka. Det låter som ditt 2011 har varit bra och jag hoppas att ditt 2012 blir ännu bättre.
    Du - energitjuvar ska vi passa os för. Jag ska försöka följa ditt exempel. Kramar

    SvaraRadera
  15. Ja, tänk att tiden ändå går. Kan själv inte förstå att jag nu bott här i 2 jular redan, samtidigt som det känns som om jag bott här i en evighet.
    Härligt att läsa om ditt år med sina funderingar, prioriteringar och livet i särklass.
    Du är en så underbart fin människa, lyckliga barnbarn du har! :)
    Önskar dig allt gott nu då vi tassat in i det nya året.
    *många kramar*

    SvaraRadera
  16. ja ett bra år har du haft, skönt, hoppas du får ett lika bra år till gott nytt till dig massa kramar biggan

    SvaraRadera
  17. Kikar in och önskar dej God Fortsättning.
    Massa kramar till dej från mej

    SvaraRadera
  18. God Fortsättning på det nya året. Oj, vad åren går fort numera, det är riktigt läskigt.
    Kramar

    SvaraRadera
  19. Ett mycket bra val! För att må bra måste såna rensas bort..

    God fortsättning..

    SvaraRadera